lunes, 19 de octubre de 2009

CONCLUSIONS

Quan vàrem iniciar aquesta assignatura ens van demanar fer un primer mapa conceptual sobre els conceptes Ciència, Tecnologia, Societat i Educació. La veritat és que no vaig saber com començar-lo fins després d’una molt bona estona rumiant. Vaig decidir buscar la definició al diccionari, per veure si era una bona pista per continuar el mapa. No va resultar nefast del tot, encara que hauré de reconèixer que el resultat va ser força diferent de l’actual.
Desconeixia per complet aquesta nova tendència o corrent que suposa CTS, les relacions tan estretes que s’estableixen entre els diferents components i la relació amb l’educació.
És cert que ja des de fa uns anys notem aquest ambient impregnat de tecnologia i la velocitat en què es desenvolupen i abarquen camps diversos i amb, cada vegada, major diversificació. Però no ha estat fins aquest moment, en documentar-me i conèixer un pèl més tot aquest rere fons que no he començat a situar-me i a ordenar una mica el meu bagatge i el nou coneixement après.

És una realitat que ens trobem en la era de les TIC, cada vegada és més freqüent fer tràmits administratius, fins aleshores impensables, a través d’Internet o d’un caixer automàtic, per exemple. El comerç, la sanitat,... el món empresarial i laboral, i evidentment el món educatiu estan obligats a fer-se espai en aquesta cursa trepidant.
També és cert que molts dels mites que envolten el món de les TIC es reprodueixen també en la seva aplicació a l’educació. Molts emmascarats pel desconeixement i alimentats pel saber popular.
El món educatiu està patint un canvi, està començant a ser receptiu, i a no negar l’evidència que fa uns quants anys costava d’acceptar. Les TIC ja són aquí, com una eina curricular que cal entomar en pro de la millora del procés d’ensenyament -aprenentatge. Aquesta premissa implica un canvi en els rols i maneres de fer dels implicats, canvis curriculars, adaptacions de material didàctic, readaptació en l’organització escolar (horaris, utilització espais..), paper del professor i alumne... i fonamentalment formació; formació sobre el paper de les TIC, criteris de selecció, funcions que poden complir en relació a l’aprenentatge, possibilitats educatives, etc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario